Toyota, hidrojenli kamyonlarını kullanıma sundu!


Toyota, Avrupa’da hidrojen yakıt hücreli ağır ticari araçları lojistik operasyonlarına dahil ederek sıfır emisyonlu taşımacılıkta somut adımlar atmaya başladı. Şirket, bu kapsamda Hollanda merkezli VDL Groep ile iş birliğine giderek Toyota’nın hidrojen teknolojisini kamyonlara adapte etti.

Toyota, hidrojenli kamyonlarını devreye aldı

Belçika’nın Diest kenti, Fransa’da Lille, Almanya’da Köln ve Hollanda’da Rotterdam ile Weesp şehirleri, hidrojenli kamyonların devreye alındığı ilk rotalar oldu. Bu bölgelere toplam dört yeni yakıt hücreli araç eklendi. Toyota, bu projede Avrupa çapında tedarik operasyonlarını yürüten Vos Transport Group, CEVA Logistics, Groupe CAT ve Yusen Logistics gibi büyük lojistik sağlayıcılarla birlikte çalışıyor.

Toyota, hidrojenli kamyonlarını devreye aldı

Yakıt hücreli kamyonlar, her gün 500 binden fazla parça ve aksesuarın işlendiği Toyota Avrupa Parça Merkezi’ne düzenli taşıma sağlıyor. Bu operasyonlar sayesinde hidrojenle çalışan ağır araçların günlük lojistik faaliyetlerdeki performansı sürekli olarak takip ediliyor ve analiz ediliyor.

Kullanılan 40 tonluk yakıt hücreli kamyonlar, dizel eşdeğerleriyle benzer taşıma kapasitesine ve performansa sahip. Ancak motorları, hidrojen ile oksijenin birleşiminden elde edilen elektrikle çalışıyor. Bu sayede egzozdan karbon salımı gerçekleşmiyor.

Tek bir dolumla yaklaşık 400 kilometre menzil sunabilen araçlar, yalnızca çevreyi korumakla kalmıyor; elektrikli motor yapısı sayesinde düşük titreşimli sürüş sunarak hem sürücü konforunu artırıyor hem de şehir içinde gürültü kirliliğini azaltıyor.

Toyota’nın bu girişimi, şirketin 2040 yılına kadar tüm lojistik operasyonlarında karbon nötr olma hedefinin bir parçası olarak hayata geçiriliyor. Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmından bizimle paylaşabilirsiniz.



Haber Kaynak Linki

Related Posts

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir